Om föreningen

Brf Göteborgshus 7 ligger på lugnt läge i Gamlestaden och har 192 lägenheter. Stadsdelen är Göteborgs äldsta och har många fastigheter som är uppförda vid förra sekelskiftet blandat med modern bebyggelse. Föreningen ligger bara några minuters promenadavstånd till kommunikationer som tar dig till city på mindre än 10 minuter. I närområdet finns caféer, restauranger, vinbar och motionsaktiviteter med både fotbollsplaner, simbassäng inomhushall, gym, beachvolleyhall och skidtunnel. Området har även flera livsmedelsbutiker såsom Willys, Lidl samt Coop.

I huset finns generöst med gemensamma faciliteter som Övernattningslägenhet, Relaxavdelning med bastu och bubbelbadkar. Festlokal, Hobbyrum, Boulebana Bordtennis- och pingisrum, Barvagnsrum, Cykelrum och Grillplatser på innegården. En digital och interaktiv rundtur finns under "Föreningen -> Digital rundtur".

Kommunikationer
Ett stenkast från fastigheten finns spårvagn (linje 6, 7 och 11) och buss (21, 56 och 510). På tio minuter nås Redbergsplatsen och på 9 minuter nås centralstationen.